Hoe telefoonservice uitbesteden je kosten en tijd bespaart

Als een eigen ondernemer is het rennen of stilstaan. In de meeste gevallen is het bij ondernemers rennen en anders dan in loondienst is het niet makkelijk om 17.00 de deur dicht te doen. Ook is het niet makkelijk om een klant of taak naar een collega door te schuiven. De onderneming is belangrijk en je wilt alles elke dag zo goed mogelijk regelen. Daarom ben je tenslotte ondernemer geworden. Een telefoonservice uitbesteden doe je om kosten en tijd te besparen.

 

Er voor je klanten zijn ook als ZZP’er

Ben je een eigen ondernemer dan is de klant het belangrijkste van je onderneming. Je moet keuzes maken en kan maar met één klant tegelijk bezig zijn. Maar toch wil je alle klanten het gevoel geven dat je altijd klaar voor ze staat, ongeacht de tijd of hoe druk het is. Met name als ZZP’er kom je vaak tijd, handen en aandacht te kort. Je kunt met een telefoonservice je klanten het gevoel geven dat je altijd voor ze klaarstaat.

 

Hoe een telefoonservice werkt

Een telefoonservice kun je inzetten als het niet mogelijk is om zelf telefoontjes op te nemen en te beantwoorden. Dat kan zijn omdat je bijvoorbeeld onderweg bent, een offerte wilt uitwerken of in een vergadering zit. Met een telefoonservice kun je de klanten volledig de aandacht geven en ondertussen worden je andere klanten geholpen door een professionele ervaren telefoniste. Bij een ervaren telefoniste hoef je niet bang te zijn dat ze geen kennis van zaken hebben, want je praat ze van tevoren goed bij over je bedrijf. Ben je formeel of informeel, dan kun je dit aangeven tijdens de briefing.

 

Het overzicht houden van alle telefoongesprekken
Je wilt uiteraard het overzicht houden over alle telefoongesprekken. Met een goede telefoonservice zul je van elk gesprek gelijk een berichtje per sms of e-mail krijgen. Zo kun je bepalen of je ze gelijk wilt terugbellen als je beschikbaar bent of dat het kan wachten. Of het kan gaan om het maken van afspraken. Je kunt een terugbelverzoek doen aan de telefoniste en het wordt dan afgehandeld. Aantekening van alle telefoongesprekken worden geplaatst in een dashboard waar je het overzicht hebt. Werk je met een ERP of CRM systeem dan kunnen ook daar alle informatie van de telefoongesprekken in worden bijgehouden. Zo past het zonder problemen in je workflow en bespaar je ontzettend veel tijd en natuurlijk ook kosten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ruimte om jouw kennis te kunnen verbreden.
Bekijk nu al onze blogs en leer meer!

Home

© 2022 Copyright rechten door dewegvooruit.nl